مراقبت و گارانتی

راهنمای مراقبت از حوله

 

- حوله ها را قبل از استفاده برای اولین بار شسته و خشک کنید. اغلب  حوله ها پس از خروج از تولید دارای باقیمانده مواد سیلیکونی و دیگر مواد هستند. شستن حوله ها باعث پاک شدن باقیمانده این مواد و بالا بردن میزان جذب آب می شود.

- جهت تثبیت رنگ ها در حوله، حوله های رنگی با رنگ های مشابه را چندین دفعه با آب گرم بشویید.

- از نصف میزان توصیه شده ماده شست و شو به همراه ½  تا 1 فنجان سرکه سفید در شست و شو استفاده کنید. سرکه باعث تثبیت رنگ ها و پاک شدن کامل مواد اضافی از بافت حوله می شود.

- حوله ها را پس از سه یا چهار بار استفاده بشویید. از آب گرم و مواد پاک کننده مناسب لباس های رنگی جهت شست و شوی حوله های رنگی استفاده کنید. حوله های سفید  باید جداگانه  شسته شوند تا از تغییر رنگ و چرک مرد شدن آنها در گذشت زمان جلوگیری شود.

- جهت رعایت مسائل بهداشتی از شست و شوی حوله ها همراه با سایر لباس ها خودداری کنید.

- از نرم کننده ها با توجه به راهنما استفاده کنید.پیشنهاد می شود از نرم کننده ها هر چهار شست و شو یک بار استفاده شود. تجمع مواد موجود در نرم کننده در میان پرزهای حوله  می تواند پس از مدتی باعث کاهش میزان جذب آب حوله شود.

- حوله ها را پس از خروج از ماشین لباسشویی خوب بتکانید. این کار باعث پف کردن فیبرهای حوله و جذب بیشتر آب می شود. حوله ها را اتو نکنید زیرا باعث خوابیدن پرزهای حوله و کاهش جذب آب می شود.

- مطمئن شوید که حوله ها به طور کامل خشک شده اند. حوله هایی که حتی کمی مرطوب باشند میتوانند به سرعت بو بگیرند ولی در عین حال از خشک کردن بیش از حد حوله در خشک کن نیز جلوگیری کنید چرا که این کار میتواند باعث آسیب به فیبرهای پنبه موجود در حوله شود.

راهنمای برچسبهای مراقبت از لباس و حوله

برچسب راهنمای مراقبت از لباس، نوشته تصویری است که در بسیاری از کشورها قرار دادن آن بر روی پوشاک الزامی است. این برچسب راهنمای مراقبت از لباس به شما یاد می‌دهد هنگام شستشو، اتوکشی، و خشک کردن لباس، به درستی با آن رفتار کنید تا عمر مفید پارچه را افزایش دهید. اگر چه تصاویر روی این برچسب‌ها نسبتاً ساده هستند اما همیشه نمی‌توان به وضوح معنی آن را فهمید.
نکته: تصاویر متفاوتی در برچسب‌های مراقبت از لباس کشورهای مختلف استفاده می‌شود،  اما در بسیاری از برندها، یک حرکت کلی به سمت استفاده از علائم بین‌المللی و یکسان برای لباس‌ها وجود دارد.